Facebook | Horecalife Twitter | Horecalife Youtube | Horecalife

FAQ

Horecalife, Wij serveren besparingen!


Wat is Horecalife?

Door slimmer in te kopen met een grote groep klanten tegelijk besparen wij een hoop geld op jaarbasis voor hen. Wij kopen backofficediensten als: energie/afvalverwerking/verzekeringen/payroll collectief in.


Wij werken niet met abonnementen of inhoudingen op de gevonden besparing. Voor het aanbrengen van nieuwe klanten krijgen wij een aanbreng fee van onze leveranciers. Het kost u dus helemaal niets! Wij werken alleen met gerenommeerde leveranciers met landelijke dekking.

Naast dat u via Horecalife veel geld kan besparen is service net zo belangrijk voor ons! Wij zorgen ervoor dat onze leveranciers doen wat ze moeten doen. Iets niet naar wens? Horecalife regelt het meteen voor u. De eeuwig durende wachttoon van de 0900- klantenservice is dus vanaf nu verleden tijd.

Verwar ons niet met de snelle inkoopcombinaties met het stigma deal gesloten, contact verdwenen. Wij hebben echte aandacht voor onze klanten en blijven u constant binnen ons vakgebied ondersteunen en adviseren.

Vraag vandaag nog een van onze vrijblijvende Kostenscans aan!

De Kostenscan is als het ware een vergelijking van uw huidige prijzen met de prijzen van Horecalife door middel van het vergelijken van uw facturen met de prijzen van Horecalife. Natuurlijk gaat Horecalife vertrouwelijk om met al uw gevoelige informatie. Lees hiervoor ook onze Privacy Statement.

 

De voordelen van Horecalife op een rijtje!

• Horecalife scant gratis en vrijblijvend zonder enig abonnement 
• Horecalife is in het bezit van exclusieve collectieve kortingsdeals waarmee u een hoop geld kunt besparen binnen uw onderneming
• Horecalife onderhandelt elk jaar de laagste prijzen uit bij de aangesloten Leveranciers. U hoeft zich dus niet elk jaar af te vragen: Betaal ik niet teveel? Wij houden toezicht op de markt en updaten onze Deals jaarlijks
• De Leveranciers van Horecalife hebben niet alleen de laagste prijzen, maar ook de beste service. Horecalife houdt hier als bovenliggend orgaan toezicht op
• Horecalife heeft een direct lijntje met de juiste mensen binnen de organisaties van de Leveranciers, waardoor zij veel sneller kunnen schakelen
• Heeft u vragen over een bepaalde markt? Wij treden op als facilitair kenniscentrum. U kunt altijd gratis advies bij ons inwinnen
• Horecalife biedt gratis juridisch advies aan


Kan ik nog kosten achteraf verwachten?

Nee een Kostenscan is volledig gratis. Althans de online variant. Hebt u liever dat een kostenadviseur bij u langs komt dan rekent Horecalife slechts een percentage van 10% van de gevonden besparing. Bespaart u niks, dan betaalt u ook niks heel helder. Uiteraard geldt de 10% inhouding niet voor startende ondernemers, daar deze nog geen huidige prijzen hebben en dus niks kunnen besparen. Bent u eenmaal aangesloten bij een Leverancier van Horecalife dan profiteert u automatisch mee van de jaarlijkse prijsonderhandeling van Horecalife bij de aangesloten Leveranciers. Krijgen wij het voor mekaar door de steeds groeiende collectiviteit de prijzen nog verder te laten zaken dan profiteert u daar direct van!


Waar verdient Horecalife dan op?

Horecalife heeft met hun Leveranciers afspraken gemaakt dat zij jaarlijks een percentage ontvangen van de behaalde winst op de bij hen aangeleverde klanten. Wij werken niet met abonnementen, inhouding op de gevonden besparingen. Al het voordeel voor de ondernemer, daar staan wij voor.


Wat houdt een Algemene Kostenscan in?

U kunt hier meerdere Kostenscans tegelijk aanvragen, meer is het niet.


Ik ben starter, kan ik ook een Kostenscan aanvragen?

Uiteraard! Echter vergelijken wij dan niet met uw huidige prijzen, want die heeft u immers niet. Horecalife verstrekt u in de plaats daarvan een vrijblijvende offerte. Voordeel van starter zijn, is dat u nog niet contractueel gebonden bent aan een andere leverancier en Horecalife u dus razendsnel kan voorzien van de beste dienstverlening die u verdient. U hoeft zelf niet meer op zoek te gaan naar de beste leveranciers, dat hebben wij al voor u gedaan, dat is ons vak! U bespaart via Horecalife een hoop tijd en geld!


Waarom communiceert Horecalife geen Leveranciers op hun website waar ze mee samenwerken?

Dit is een bewuste keuze van Horecalife. Horecalife heeft afspraken gemaakt met hun exclusieve  aaa Leveranciers. Deze afspraken zijn gebaseerd op de laagste prijzen en de beste service. Horecalife scant dit altijd voor hun klanten. Mocht het nou zijn dat een bepaalde deal goedkoper/beter is bij een andere leverancier, dan wil Horecalife niet gebonden zijn aan hun Leveranciers en de mogelijkheid hebben de deal bij een andere leverancier onder te brengen. Dat is de enige reden waarom Horecalife op hun website geen Leveranciers op voorhand communiceert. Kwaliteit boven alles, daar staan wij voor!


Moet ik alle diensten en producten afnemen van Horecalife?

Het liefst natuurlijk wel, maar het antwoord is nee. U mag geheel zelf kiezen welke diensten en producten u wilt afnemen via ons. Wij werken niet met vooraf bepaalde pakketten, de keuze blijft altijd bij u. Wilt u graag bij een bepaalde leverancier blijven, dan is dat geen probleem. Onze Leveranciers daarentegen voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen en daarom kunt u zonder twijfel kiezen voor producten en diensten van onze Leveranciers. Mocht u twijfels hebben dan kunt u altijd een afspraak inplannen met een van onze medewerkers.


Behoud ik zelf contact met de Leveranciers, of gaat dit via Horecalife?

Uw reguliere inkoop/bestellingen/dienst afname blijven direct tussen u en de Leveranciers lopen. Horecalife zit dus niet tussen facturering of andere informatiestromen. Horecalife zet zich in om voor u de beste prijsafspraken en service verbeteringen te realiseren en deze te blijven updaten.
Natuurlijk voeren wij als bovenliggende organisatie regelmatig een kwaliteit check uit. U kunt dus altijd aan ons kwijt, wat volgens u beter kan!


Kan ik altijd op ieder moment van mijn contracten af?

Helaas werken de Leveranciers (zoals alle leveranciers) wel met termijnen. Deze verschillen van 1 jaar tot 2 jaar contracten.


Wat voor Leveranciers zijn aangesloten bij Horecalife?

Horecalife heeft een zeer strenge selectie gemaakt in hun aanbieders.  De Leveranciers excelleren verder niet alleen in hun lage prijzen, maar ook in hun uitstekende service.


Waarom heeft Horecalife zulke scherpe prijzen?

Horecalife heeft gelange tijd met alle mogelijke aanbieders onderhandeld op basis van een reeds bestaand collectief. Dit heeft geresulteerd in een aanbod van de scherpste prijzen. Het voorwerk is dus al gedaan, goedkoper en beter zult u ze niet vinden! Door inkoopbundeling kunt u als individuele ondernemer direct profiteren van onze lagere prijzen.


Hoeveel kan ik als ondernemer besparen?

Dat ligt aan uw huidige deals. Heeft u goed uw best gedaan? Dan zal de besparing lager liggen dan gemiddeld. Uit onze praktijk ervaring blijkt dat het netto voordeel kan oplopen van enkele honderden tot duizenden Euro's op jaarbasis.


Wat houdt de jaarlijkse prijsonderhandeling in?

Wat de exclusieve deals betreft een hoop! Horecalife onderhandelt elk jaar op basis van de steeds groeiende groep afnemers op de prijzen van de aangesloten Leveranciers. Heeft u via Horecalife een deal afgenomen dan profiteert u automatisch van deze prijsonderhandeling en kunnen uw prijzen nog verder dalen. Uw inkoop wordt dus automatisch gemonitord door Horecalife, wat efficiëntie verhogend werkt binnen uw onderneming. Horecalife blijft voor u scannen of u niet onnodig teveel betaalt voor uw backoffice zaken. Wij vergelijken alle aanbieders in de markt voor u, die moeite is u dus al bespaard.


Wat houdt het gratis juridisch advies in?

Dit houdt in dat wanneer u met een juridisch vraagstuk zit, u dit vrijblijvend bij Horecalife kunt neerleggen. De juristen werkzaam bij Horecalife zullen naar uw vraagstuk kijken en besluiten of dit met een gratis advies afgedaan kan worden, of dat er echt sprake is van een case. Is het tweede het geval, dan zal Horecalife u vrijblijvend doorsturen naar een van onze juridische partners. U kunt met hen eventueel een gratis vrijblijvend kennismaking gesprek krijgen.
Horecalife doet zijn uiterste best om zoveel mogelijk vraagstukken zelf te behandelen, u dient echter wel te begrijpen dat dit bij complexheid ervan niet mogelijk is. Binnen het gratis advies, valt niet het opstellen van enige stukken, brieven of documenten.


Ik zit al bij een van de Horecalife Leveranciers waar Horecalife een Exclusieve Deal mee heeft, kan ik dan wel opteren voor die Exclusieve Deals?

Helaas dat is niet mogelijk, omdat dit ongunstig zou zijn voor de aangesloten Leveranciers.


Ik ben accountant, waarom zou ik Horecalife aanraden aan mijn cliënten?

Dit kunt u doen om twee redenen:
U weet als geen ander wat er speelt binnen de onderneming van uw cliënten en u weet zelf als beste wat duurzaam ondernemen inhoudt. U weet wat er maandelijks binnenkomt, maar ook wat er maandelijks uitgaat! U kunt dit voor uw klanten verwerken, dit wordt namelijk van u verwacht als boekhouder of accountant. Het kan ook anders! U kunt uw cliënten namelijk middels Horecalife voorzien van inhoudelijk advies. Alle grote kostenbespaarders onder 1 paraplu met een voortreffelijke service, kunnen uw cliënten binnen enkele minuten voorzien van de grootste besparingen service advies.

Waar kan ik eventuele andere vragen stellen?

Mocht u om welke redenen dan ook, ons willen contacteren voor vragen? Gelieve dit te doen door hier te klikken.
Momenteel zijn wij vragen aan het verzamelen, zodat wij u beter van dienst kunnen zijn. Deze vragen zullen opgenomen worden in deze veel gestelde vragen sectie.